The Artists Suprolo

Kunstenaars

The Artists Suprolo Sunya de la Terra en Bernardino de Citta introduceerden Suprolo Art < voor het eerst in 1984.

Deze kunstvorm maakt deel uit van een nieuwe stroming in de beeldende kunst, die appelleert aan humor, creativiteit, jeugdigheid, zelfvertrouwen, gevoel voor avontuur, vooruitgang, levenslust, enz.
Suprolo's < appelleren aan deze zelfde kwaliteiten in mensen. Dat is ook de aantrekkingskracht van de suprolo's.

Unieke kunstwerken

Sinds de jaren tachtig hebben Sunya de la Terra en Bernardino de Citta vele kunstwerken gemaakt, zoals suprolo-gouaches <, suprolo-papier-maché <, suprolo-wandtapijten <, enz. Dit zijn unieke stukken. Deze zijn direct te koop bij The Artists Suprolo. Al deze suprolo's hebben een nummer boven de 12.000, zoals suprolo 12729, die hier rechts is afgebeeld. Dit is een suprolo van papier-maché.

Wetenschappers en schrijvers

The Artists Suprolo zijn naast kunstenaars ook schrijvers. Van hun hand verschenen tal van wetenschappelijke publicaties naast boeken over de avonturen die de suprolo's beleven, zoals 'Wonderful lightworld of suprolos', alsook een innovatief kinderboek, 'Het suprolo-boek voor kinderen'. Deze boeken zijn tot nu toe in kleine oplagen verschenen. Uitgevers die geïnteresseerd zijn om deze boeken uit te geven, kunnen contact opnemen met MAM productions.
Van 'Wonderful Lightworld of suprolos' is ook een uitgave in het Nederlands geschreven en van het kinderboek een Engelse versie.

Suprolo-llocings

Voor de zakelijke markt creëerden The Artists Suprolo daarnaast meer dan 80 suprolo-llocings <, die zij de vreugdeliederen van de aarde noemen. Deze suprolo-llocings zijn in het Engels, Frans, Duits, Spaans en Nederlands verschenen met klinkende namen als Tierra Flamígera, The Birthsong, Das Stille Sein, Un Rêve, In Ultramarijnen Wateren, etc. Ook is er van elke buitenlandse taal een Nederlandse versie.

In de video is te horen hoe een suprolo-llocing kan klinken, uitgevoerd door de formatie Apricot Fire.

Commerciële markt voor suprolo-characters

Voor de commerciële markt creëerden Sunya de la Terra en Bernardino de Citta 12.000 suprolo-characters <. Deze suprolo-figuurtjes < maken het mogelijk om de wereld wat op te vrolijken en een product meer attentie-waarde te geven. Elke fabrikant kan een suprolo uitkiezen en hem toepassen op een eigen product of er een apart suprolo-product < van maken, zoals een suprolo-sieraad <, een suprolo-standbeeld < voor in de tuin, een suprolo-wanddecoratie <, of wat dan ook, de  mogelijkheden zijn oneindig. Rechts een voorbeeld van de suprolo-characters in de catalogus.

Licenties voor suprolo-characters  worden door MAM productions verzorgd.